  • Data: 2004-07-29 06:55:17
    Temat: Re: Wścibski pracodawca
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28 lip o godzinie 18:27, na pl.soc.prawo, Arek napisał(a):

    > Stwierdziłem, że to jest do dupy i pd tego czasu mają dwie możliwości:
    > 1. Pracować 12 godzin na dobę , potem robią sobie odpowiednio wolne na
    > swoje sprawy.

    KP
    Art. 131
    § 1.
    Tygodniowy czas pracy łącznie z godzinami nadliczbowymi nie może
    przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym.
    § 2.
    Ograniczenie przewidziane w § 1 nie dotyczy pracowników zarządzających w
    imieniu pracodawcy zakładem pracy.

    Czyżby wszyscy Twoi pracownicy zarządzali Twoją firmą? ;)
    Nie możliwe, wobec czego:
    Art. 151.
    § 1.
    Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także
    praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z
    obowiązującego pracownika systemu i rozkładu czasu pracy, stanowi pracę w
    godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna
    w razie:
    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia lub
    zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska albo usunięcia awarii,
    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.

    § 3.
    Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z okolicznościami
    określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla poszczególnego pracownika
    150 godzin w roku kalendarzowym.

    § 4.
    W układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w umowie o pracę,
    jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest
    obowiązany do ustalenia regulaminu pracy, jest dopuszczalne ustalenie innej
    liczby godzin nadliczbowych w roku kalendarzowym niż określona w § 3.

    § 5. Strony ustalają w umowie o pracę dopuszczalną liczbę godzin pracy
    ponad określony w umowie wymiar czasu pracy pracownika zatrudnionego w
    niepełnym wymiarze czasu pracy, których przekroczenie uprawnia pracownika,
    oprócz normalnego wynagrodzenia, do dodatku do wynagrodzenia, o którym mowa
    w art. 1511 § 1.

    > 2. Pracować 8 godzin i zero swojej twórczości, zero fuch po pracy itp.
    > I w żadnym wypadku nie uważam tego za naruszenie praw osobistych.

    Ty zapewne nie uważasz, ale pracownicy na pewno tak i Kodeks Pracy również
    stanowi inaczej. Raczej jednak naruszasz sferę prywatną, takim wyborem
    który muszą objąć pracownicy. Notabene ten wybór jest nie zgodny z prawem.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany