  • Data: 2004-07-30 23:20:40
    Temat: Re: Wścibski pracodawca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Jul 2004, Krzysztof "gravide" B. wrote:

    >+ Użytkownik "Arek" <a...@e...net>
    [...]
    >+ > Zależy. Jedne naruszają inne nie.
    >+ Jakiekolwiek żądania pracodawcy odnoszące się do czasu poza pracą
    >+ (40h/tydzień) są niedopuszczalne. I zabiłbym śmiechem takiego pracodawcę.

    wKF: oczywiście zabijać śmiechem ci wolno - nikt nie nakazuje podpisywać
    np. umów z "zakazem konkurencji". Ale fakt iż kodeks pracy *reguluje*
    m.in. umowy o zakazie konkurencji wyklucza uznanie "jakichkolwiek
    żądań" za niedopuszczalne. Co najmniej *niektóre* - *są* dopuszczalne
    (za uprzednią zgodą pracownika w umowie oczywiście; IMHO może to być
    np. w prawidłowo zaakceptowanym regulaminie wynagradzania itp).
    Uprzejmie proszę o nie mieszanie ze sobą sensowności jakiegoś
    rozwiazania, opinii "ja bym nie podpisał" oraz *prawnej* możliwości
    zawarcia takiej (skutecznej !) regulacji.

    pozdrowienia, Gotfryd