  • Data: 2023-12-21 14:13:52
    Temat: Re: Wąsik i kamiński
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Dec 2023 22:48:30 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem Sejm dowie się formalnie o prawomocnym skazaniu z chwilą
    > wpisania do Krajowego Rejestru Karnego i tu nie ma nad czym dyskutować,m
    > czy głosować.

    Z automatu się dowie?

    > Nie wiem, ale Sąd chyba nie wysyła Marszałkowi Sejmu
    > odpisu wyroku, ale mogę się mylić. Co do zasady przecież Sąd nie wysyła
    > wszystkich wyroków do Sejmu.

    Glupie by to było.
    Ale może i wyśle, jesli oskarżony podał, ze jest posłem.

    Przy rozpoczęciu sprawy mógł nie być (akurat oni byli),
    pod koniec sąd się raczej nie pyta, czy nastąpiła jakaś zmiana -
    niby wszyscy wiedzą, ale nieoficjalnie :-)

    > Znany mi jest przypadek jak prawomocnie
    > skazane osoby zajmowały stanowiska, do których niekaralność jest
    > wymagana, bo przynajmniej formalnie nikt nie wiedział, że zostały ukarane.

    Bo zaswiadczenie się przed powołoaniem składa :-)

    J.