    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 7 Dec 2013 20:17:34 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: W obronie własnej...

    On Sat, 7 Dec 2013, Kris wrote:

> [...]

    Tak w sumie mnie naszło: jakby od 30 lat ten kawałek był np. ogrodzony
    płotem, to pewnie dałoby się zwalczyć zasiedzenie (w złej wierze) :>

    A tak formalnie: rozumiem, że gmina bierze udział w imprezie jako
    organ administracyjny, nie przypisując sobie uprawnień cywilnoprawnych;
    czy ktoś ma pomysł, jak musiałaby wyglądać procedura wymuszająca
    na gminie zajecia stanowiska na podstawie art.142 KC?

    Nie zdziwi mnie, jeśli potrzebne będzie powołanie kuratora
    i całość zajmie rok, niemniej to może być prawidłowa droga
    do egzekucji przepisu j.w.
    Ale JAK już taka procedura byłaby wszczęta, to IMVHO Ksawery
    byłby usprawiedliwieniem dla "nagłych działań bez czekania
    na rozstrzygnięcie" :>

    > Przeciez te brzozy mogą uschnąć;)
    > Nie maja własciciele to i nikt nie będzie szukał sprawcy;)

    Uwaga słuszna, ale chyba bardziej z innego powodu: jak ktoś je
    wytnie (samowolnie), to pojawi się możliwość dochodzenia czy
    nie było przywłaszczenia, kradzieży lub pomocnictwa.
    Wytniesz i zabierzesz - nie twoje. Wytniesz i ktoś zabierze: jak
    nic umożliwiłeś mu kradzież. Przechlapane.
    No chyba żeby uznać za "mienie porzucone" :>
    (IMO nie przejdzie, bo musi być "zamiar" właściciela, nie
    wystarczy nieświadomość że ma jakieś drzewa)

    pzdr, Gotfryd