  • Data: 2007-05-22 15:47:58
    Temat: Re: Umowa-zlecenie - powierzenie wykonania osobie trzeciej
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patrze, patrze a tu JJ porozsypywal nastepujace haczki:
    > 1. Czy możliwa jest taka sytuacja: członek mojej rodziny ma umowę o pracę,
    > podpisuje umowę-zlecenie z innym niż pracodawca podmiotem, a potem powierza
    > mnie jako osobie trzeciej wykonanie zlecenia.
    > W ten sposób członek rodziny płaci od umowy-zlecenia tylko składkę na ubezp.
    > zdrowotne i podatek (oczywiście płatnikiem jest dający zlecenie), a ja nie
    > płacę żadnej składki i kasuję od tego członka rodziny całe wynagorodzenie z
    > umowy-zlecenia. Dobrze kombinuję? (zakładając, że celem kombinacji jest, abym
    > mógł otrzymać jak największe wynagrodzenie netto, a więc by jak najmniej kasy
> [...]
    Spoko... tyle ze jesli w ten sposob dorobisz sie willi z basenem, to
    skarbowka sie Ciebie zapyta skad miales na to kase. Natomaist osoba z
    Twojej rodziny moze wpasc w wiekszy prog podatkowy. Ale ludzie tak
    robia. Ja slyszalem o innych sposobach - firma podpisuje fikcyjna umowe
    ze studentem na kwote nizsza niz kwota wolna od podatku. Firma dzieki
    temu ma wieksze koszty, student jest do przodu na zwrocie podatku.
    > 2. Czy jest gdzieś w sieci wzór umowy powierzenia wykonania zlecenia osobie
    > trzeciej?
    Mysle ze nie
    > Czy osoba trzecia może wykonywać zlecenie bez wynagrodzenia?
    Watpie. A moze inaczej - dowolna osoba moze wykonywac umowe-zlecenie bez
    wynagrodzenia ale jesli bedzie na to papier, to skarbowka sie przyczepi.
    Jesli chcecie zeby skarbowka o tym nie wiedziala - dzialajcie bez
    dodatkowych. Jesli umowy - to niestety takze podatki.
    --
    badzio