  • Data: 2008-02-20 16:49:13
    Temat: Re: Umowa o pracę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fpfp31$l7j$1@atlantis.news.tpi.pl kauzyperda
    <l...@Z...eu> pisze:

    > Szkoda, że w swojej imponującej erudycji nie raczysz zwrócić uwagi na
    > fakt, że wytykanie innym błędów ortograficznych, zwłaszcza tak drobnych,
    > zdecydowanie nie należy do dobrego tonu.
    Czy ty w swojej erudycji (powstrzymam się od przymiotnika) mógłbyś określić
    do jakiego twoim zdaniem tonu należy robienie elementarnych błędów w
    ojczystym języku?

    > Poza tym netykieta mówi, że "jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to
    > kulturalnie, najlepiej na adres prywatny."
    Netykieta może mówić co zechce. Nie jest to żadne obowiązujące prawo,
    jedynie zbiór zwyczajów (podobnie jak np. grypsera).
    Kulturalnie natomiast jest szanować interlokutorów (tu: użytkowników grupy)
    i pisać do nich w sposób językowo poprawny. A przynajmniej się starać,
    choćby przepuszczając tekst przed wysłaniem przez słownik. Zwrócenie uwagi
    nie jest niczym niewłaściwym.

    > Np. wyrok SN z dnia 5 lutego 2002 r. I PKN 873/2000
    > ślepe czytanie przepisów to nie wszystko...
    To otwórz oczy i przeczytaj (w miarę możliwości - ze zrozumieniem) to co
    napisałem i to, co sam zapodałeś.

    > A to co za bzdura? Znaczy się mogę jednostronnie zmieniać zawartą umowę?
    Nie rozumiesz co czytasz. Aneks jest dokumentem wprowadzającym zmiany w
    _istniejącej_ umowie (chyba, że masz na myśli np. aneks kuchenny, ale to
    NTG). Zmiany wprowadzane aneksem strony mogą uzgodnić (porozumienie).
    Natomiast niezaakceptowanie aneksu przez jedną ze stron jest właśnie brakiem
    zgody na jednostronną zmianę jej zapisów.

    --
    Jotte