  • Data: 2004-09-16 09:58:59
    Temat: Re: Umowa cywilna
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ci9bpi$bmq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam, mam pytanie: czy jest obowiązek (przepis) mówiący o tym, że umowa
    > cywilna (pomiędzy podmiotem gospodarczym a osobą cywilną) musi być zawarta
    > jednobrzmiących egzemplarzach? Tzn. głównie chodzi mi o jednobrzmiące.
    > Ponieważ mój problem jest następujący: zawarłem umowę z firmą, i pierwsza
    > strona umowy wygląda identycznie u mnie i u nich, natomiast na dole umowy
    > (tuż przed podpisami) znajduje się tekst "Akceptuję szczegółowe
    > postanowienia zawarte na drugiejsronie niniejszej umowy" i niestety ale
    > druga strona jest u mnie pusta. Po skontaktowaniu się z firmą dowiedziałem
> [...]

    Oświadczenia woli winne być zgodne a nie tożsame:

    przykład tożsamych:
    Ja, Jan Kowalski kupię od Mietka Malinowskiego pralkę Franię nr fabryczny
    123 za cenę 200pln dnia 23.02.2004r.
    Ja, Mietek Malinowski kupię od Jana Kowalskiego pralkę Franię nr fabryczny
    123 za cenę 200pln dnia 23.02.2004r.

    oświadczenia tej samej treści, a jednak nie zgodne.

    zgodne gdy jeden oświadcza, że kupuje, a drugi, że sprzedaje.

    O ile w umowie nie zapisano, że sporządzono ją w dwóch jednobrzmiących
    egzemplarzach, to nie muszą one być takie same - wystarczy, że każda strona
    oświadczy swoją część drugiej stronie. Zawierając umowę np. ustnie, nie
    powtarzasz tego, co mówi ci druga strona, tylko oświadczasz swoją wolę.
    Podobnie na piśmie.

    W razie czego, powiedz, że podpisany dokument nie mial klauzuli, a ten
    tekscik to sobie dodrukowali ;-)
    Ważne by to jakoś uprawdopodobnić. Dodrukowanie przed podpisem nie stanowi
    większego problemu. Tak więc w ewentualnym sporze sądowym pokaż swój egz. i
    wygłoś taką kwestię.

    p.
    W,