  • Data: 2008-09-20 15:56:35
    Temat: Re: Trudna sprawa :(
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <...@...yl> napisał w wiadomości
    news:gb1aii$5vn$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Moja Pani zawsze marzyła o skoku ze spadochronem... Znalazła ofertę: skok
    > w tandemie z instruktorem, za dodatkową opłatą FILM i ZDJĘCIA...

    Więc to byly dwie umowy. Umowa o skok i o filmowanie skoku. Pierwsza zostala
    wykonana prawidlowo, druga wadliwie.

    > Na miejscu okazało się, że zdjęcia nie wchodzą w grę, bo aparat się
    > zepsuł, ale obiecano Jej, że dostanie fotki wycięte z filmu...
    >

    > No i teraz się zaczyna:
    > - film dużo krótszy od prezentowanych jako "reklama" na stronie www skoków
    > innych osób
    > - jakość filmu ZNACZNIE odbiega od tego co reklamowano na stronie (złe
    > ustawienie przez kamerzystę parametrów, brudny obiektyw - zaschnięte ślady
    > brudnej wody, niska rozdzielczość, ...)

    To jest niestarannosc w wykonaniu umowy. Jesli gorsza od standardu (a tym
    jest na pewno reklamowy film) - nalezy domagac sie upustu, lub zwrotu oplaty
    za ta umowe. Ponowne staranne wykonanie tej czesci umowy nie wchodzi raczej
    w grę.

    > Cała "radość" ze skoku "zniknęła" z powodu tej kiepskiej jakości
    > pamiątki...

    To jest 'szkoda' w stylu amerykanskim w zaden sposób w polskim systemie
    prawnym niekompensowana.

    > Ponieważ wiem ile ten skok dla Niej znaczył i wiem, że bardzo zależało Jej
    > na pamiątce w postaci tego filmu, postanowiłem, że "nie odpuszczę"...
    > Wydała 800 zł + koszty dojazdu na coś co tak naprawdę nie spełniło nawet w
    > 25% Jej oczekiwań...

    Prawo nie analizuje procentu spelnienia oczekiwań przez konsumenta
    zamawiajacego usluge.

    > Co radzicie? Rzecznik czy prawnik? Czego mogę się domagać od firmy, która
    > to organizowała? Zwrot wszystkich kosztów wchodzi w grę?

    Wszystkich? Umowa 'o skok' została wykonana poprawnie. Mozna domagac sie
    obniżenia należności za 2 część umowy - filmowanie, montaż filmu. Odejmij
    cenę skoku z filmem od skoku bez filmu a bedziesz mial wartosc przedmiotu
    sporu. Zostanie pewnie z 200 zł. Warto sie o taka kwote procesowac?

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'