  • Data: 2012-07-25 10:03:56
    Temat: Re: Spadek, ochrona spadkobierców
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 24 July 2012 10:23:20 UTC+2, Andrzej Lawa wrote:
    > W dniu 24.07.2012 08:51, Adam Klobukowski pisze:
    >
    > &gt; FBN #1 :)
    >
    > Tak czy inaczej coś psujesz przy pomocy &quot;quoted-printable&quot; (wyłącz tę
    > opcję). Popatrz sobie na źródła, to zrozumiesz.

    Niestety Google Groups jest moądrzejsze :(

    > A wracając do sedna...
    >
    > Jeśli dłużnik coś uznał i da się do udowodnić (czyli np. wysłał jakieś
    > pismo) to wtedy przedawnienie biegnie od nowa. Pozew w sądzie też
    > przerywa przedawnienie.
    >
    > Natomiast skoro ktoś zostawił same długi, to dlaczego po prostu nie
    > odrzucisz spadku?

    Bo, jak już pisałem wcześniej spadek rozejdzie się po rodzinie i kto inny będzie miał
    problem. Chcemy sprawę uciąć od razu.

    > Z dobrodziejstwem inwentarza bez inwentarza się nie da - musisz zapłacić
    > urzędnikowi nawet za stwierdzenie zerowego stanu posiadania.
    >
    > IMHO lepiej poodrzucać spadek i tyle. Jak w którymś momencie trafi na
    > nieletnich, to oni ustawowo dziedziczą z dobrodziejstwem inwentarza.

    Nieletnich brak.

    > Ile jest tych &quot;linii spadkobierców&quot;? Może tak będzie prościej.

    Bezpośrednio jest dwóch spadkobierców. Jak odrzucą wówczas sprawa przejdzie na brata
    spadkodawcy, jak on odrzuci to dalej w rodzinę.

    AdamK