  • Data: 2010-03-22 14:57:38
    Temat: Re: Spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wielebny wrote:
    > Witam i proszę o pomoc,
    >
    > Dowiedziałem się niedawno, że mój ojciec nie żyje od 1.5 roku.
    >
    > Podobno nie byłem uwzględniony w testamencie ( był tylko kolejny syn wraz z
    > kolejną żoną). Wiem też, że prawdopodnobnie w tej sprawie toczyło lub toczy
    > się postępowanie o którym sąd próbował mnie poinformować pod adresem pod
    > którym nie mieszkam od lat. Było to jakieś pół roku temu.

    Wniosek o stwierdzenie nabycia spadku składa sie w sądzie właściwym dla
    ostatniego mejsca zamieszkania spadkodawcy.
    Tam sie sprobuj dowiedziec czy cos sie toczyło.
    Probuj tez u "rodziny" skoro wiesz, ze cos sie działo.

    Jeśli nic ci nie beda chcieli powiedziec, to mozna zrobic numer.
    Złozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku.
    Wowczas chcac nie chcac beda na rozprawe musieli przyjsc i powiedziec,
    ze sprawa juz sie odbyla. Wowczas tak czy siak dokumenty zobaczysz.

    http://www.pit.pl/procedury_sadowe_spadek_stwierdzen
    ie_nabycia_spadku_1582.php

    > Chciałbym wystąpić o zachowek, ale nie bardzo wiem jak to zrobić. I gdzie?
    > Nowa rodzina ojca skutecznie blokuje mi dostęp do jakichkolwiek informacji.

    Zachowek można dochodzi do 3 lat, wiec jeszcze 1.5 roku zostalo.
    Reszta tutaj
    http://pozwy.wieszjak.pl/pozwy-cywilne/82927,Jak-doc
    hodzic-zachowku-na-drodze-sadowej.html