  • Data: 2005-04-27 19:12:59
    Temat: Re: Sady i biegli
    Od: JanuszHr <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 27 Apr 2005 19:47:23 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Generalnie pod ten sam artykuł. Ale by móc zarzucić krzywoprzysięstwo,
    > to rozbieżność musi być istotna dla sprawy.

    i warto dodać ,że czyn musi być popełniony z winy umyślnej,bowiem nie możan
    zarzucić przestępstwa z art 233 k.k osobie która w pierwszym ,lub kolejnym
    zeznaniu ,opini.lub tłumaczeniu użyła słów i okresleń ozanczających
    całkowicie co innego niż to np.:co zeznała pierwszy raz,będąc przekonanym
    ,że okreslenia te ,używane/ drugi raz/ sa prawidłowo ,a zostały użyte przez
    ta osobę " dla dodania sobie powagi i podkreślenia wiedzy na dany temat"
    ,gdy w istocie oznaczały praktyczne zaprzeczenie tego co osoba ta
    oświadczyła ,zezła pierwszy raz.
    Osobiście obserwowalem sytuację gdy świadek zaczął używać określeń
    pochądzących "ze słownika wyrazów obcych" i dopiero przytomne zachowanie
    sie przewodniczacego składu ,ktory zaproponował świadkowi aby ten wyjaśnił
    sądowi zanaczenie niektórych określeń ,przywróciło normalny tok rozprawy.
    Nie będę dalej sie rozpisywal ale np.: ktoś mowi ,że ma dwa wyjścia albo
    sie przyzna albo nie,i dla dodania sobie powagi mówi: mam dwie alternatywy-
    czyli należy rozumieć ,że ma 4( ?) możliwe sytuacje do wyboru- ciekawe
    jakie są te pozostale.

    JanuszHr