  • Data: 2017-09-30 12:21:53
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Sep 2017 06:22:18 +0200, Shrek napisał(a):

    > Albo że się je "ukradnie".

    Nie, o tym to nikt nie mowil ... glosno :-)

    > W żadnych założeniach nie było, że pieniądze
    > są twoje i finalnie zostaną ci wypłacone 1:1 plus "odsetki".

    Z natury emerytury tak sie nie da - jedni zyja dluzej, inni krocej.
    Ale ... jak sa kwoty i sa pieniadze, to nic nie stoi na przeszkodzie
    ich oddac. I nikt tez nie obiecywal, ze na pewno pieniadze nie zostana
    wyplacone :-)

    Mozna tez np rozlozyc wyplaty na 40 lat, a w razie smierci rzeszte
    przekazac rodzinie.

    > To zacytuj, gdzie było napisane, że dostaniejsz właśnie zgromadzone śreodki.

    A zacytujesz gdzie bylo napisane ze na pewno nie dostaniesz ? :-)

    Poza tym mogles umrzec przed terminem - srodki w calosci przechodza na
    spadkobiercow ... ale nadal nie sa do wyplaty :-)

    > Przypuszczam, że wątpię.

    P.S. Miedz sie w tym KGHM skonczy ... lepiej sprzedac teraz, a potem
    to juz problem akcjonariuszy/OFE/emerytow :-)

    > Każdy rząd woli zostawić problem na za 20 lat.

    > Tylko pod warunkiem, że połowę "strat" nowych zrekompensujesz obniżką
    > obecnym emerytom. Wtedy masz jakąś solidarność międzypolkoleniową. Ale
    > na to nikt nie pójdzie.

    Ludzie duzo rzeczy lykna. Np 200% podatek od samochodow.
    Bedzie koniunktura, to beda zadowoleni.

    > I dodatkowo i tak się pewnie okaże, że po drodze
    > będzie wojna, kryzys czy cholera wie co, więc wcale nie jestem pewien
    > czy to taki dobry pomysł.

    Tez nie jestem pewien. Ale tak w pewnym % moze byc.

    J.