  • Data: 2020-10-12 21:43:45
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.10.2020 o 19:46, J.F. pisze:

    > A my o jakis sprawach seksualno-karnych czy cywilnych ?

    Pedofilia, to skłonność do dzieci. To, że w Polsce ścigane są wszelkie
    przejawy kontaktów seksualnych z osobami do 15-tego roku życia nie
    oznacza, że piętnastolatka jest dzieckiem. Właśnie dlatego pisałem, że
    ponieważ w różnych krajach jest to rożnie unormowane, to w mojej ocenie
    stawianie równości pomiędzy tym przestępstwem, a pedofilią jest bez sensu.

    Wydaje mi się, że nie da się tego zresztą ściśle określić co do dnia.
    Jedno dziecko szybciej przestaje być dzieckiem, drugie wolniej. I choć
    nadal nie wolno współżyć z osobą poniżej 15 lat, to nazywanie pedofilem
    mężczyzny współżyjącego z 14-to latką, zwłaszcza za jej zgodą i w
    sytuacji, gdy ma to jakiś sensowny ogólny wymiar - czyli, ze się
    spotykają - to nie jest to samo, co "tarmoszenie" 10-cio letniego
    ministranta na zapleczu parafii. Zresztą chłopaki później dorastają.
    Moje koleżanki w wieku 13~14 lat umawiały się na pierwsze randki,
    podczas gdy ja biegałem z kijem po lesie udając komandosa.

    > Inne czasy byly, a katolik to chyba ma obowiazek co niedziela na mszy byc?

    Ale już do spowiedzi "co najmniej raz do roku w okresie wielkanocnym" z
    tego, co pamiętam.

    > Ale w powyzszej formie to tak niewinnie wyglada ...

    Wiesz, gdybym się o czymś takim dowiedział, to niespecjalnie by mnie
    interesował cel.

    --
    Robert Tomasik