  • Data: 2004-03-15 23:21:31
    Temat: Re: Pytanie (zagadka) z kodeksu drogowego
    Od: "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Artur Golanski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Pod znakiem drogowym B-36 (zakaz zatrzymywania się) umieszczone s?
    >dwie tabliczki. Pierwsza o tre?ci: "Nie dotyczy zaopatrzenia"
    >i druga: "Nie dotyczy chodnika".

    BTW: dwa niezależne wyjątki

    >Za znakiem, na chodniku, czterema
    >kołami stoi samochód dostawczy typu 'bus' z tabliczk?: 'zaopatrzenie'.

    BTW: IMO napis nie jest istotny - ważne czy wykonuje "zaopatrzenie" - tj.
    liczy się cel i jego natychmiastowa realizacja;

    >Pytanie: czy kierowca popełnił wykroczenie ?
    >Proszę o odpowiedĽ z uzasadnieniem (na 'tak' lub na 'nie')

    nie wiem - bo brakuje danych, tj. czy jest tam wyznaczone miejsce do
    parkowania?

    jeżeli nie jest wyznaczone (zakładając) - to "zaopatrzenie" nie może się
    zatrzymać na chodniku bo to auto typu "bus";

    znak z tabliczką nie zezwala "zaopatrzeniu" zatrzymywania na chodniku, tylko
    tego nie zakazuje; w tej sytuacji (co wyżej uczyniłem) pozostaje odwołanie
    się do przepisów ogólnych;

    w naszym przypadki "zaopatrzenie" powinno zatrzymać się na jezdni - o ile
    zatrzymało się w celu wykonania zopatrzenia (jw.)

    --
    MaciejP