    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Psy...
    Date: Sun, 22 Apr 2007 11:58:57 +0200

    On Sun, 22 Apr 2007 11:36:53 +0200, "szerszen" <s...@t...pl>
    wrote:

    >wszystko zalezy od tego jak jet pies "ulozony", smycz nie jest panaceum na
    >wszystko, tak samo jak i kaganiec

    ale wiesz, ze w tych wszytskich wypadkach, w ktorych pozniej sie pisz
    newsa o tytule "pies zagryzl", wlasciciele uwazali swojego pupila za
    dobrze ulozonego pieska, ktory "nigdy nie ugryzl nikogo"

    jest takie ludowe powiedzenie:
    "nigdy nie ufaj psu i koniowi".

    kiedys pytalem sie znajomowego chlopa, dlaczego w tym powiedzeniu jest
    kon, odpowiedziano mi, ze konie na wsiach tez potrafily przypadkiem
    zabijac ludzi (kopniecie, rozjechanie wozem itp). skad mi kazano
    nie podchodzic od tylu do konia oraz unikac stawania na drodze konia
    (wprawdzie przewazajaca wiekszosc koni zatrzymuje sie przed
    przeszkoda, ale glupio sie przekonac, ze ten akurat nie znal tej
    zasady ;-)
    byly na wsiach wypadki, to i powstalo odpwoiednie powiedzenie ludowe

    pozdarwiam,
    Cyb