  • Data: 2013-09-12 22:28:04
    Temat: Re: Przymusowe ograniczenie ???
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wisniewski wrote:
    > A co mnie to obchodzi, ze jest sporo drozszy, jesli ja nie musze go
    > kupowac ?
    > Ale mnie jakas tam skala dokladnosci nie jest do niczego potrzebna.
    > Wieksze wodomierze maja wieksza bezwladnosc, co jest mi na reke.
    >
    > Na dodatek - to ja sam, z sasiadem, budowalismy ten wodociag ( rury
    > od gminy) przez ponad 100 m, sam zamawialem projekt i sami
    > wykonalismy przylacza. Zrobilismy to, tak, jak sami chcielismy i
    > gmina sie na to zgodzila.
    > Teraz, z naszego odcinka korzysta jeszcze ze 20 domow, a te gnojki
> [...]

    Jeśli przekazaliście wodociąg gminie to już nie jest wasz, zrzekliście sie
    wodociągu do wodomierza na rzecz gminy, w zamian za to to gmina czy firma
    zarządzająca wodociągiem zajmuje sie eksploatacją i odpowiada za stan
    instalacji wodociągowej. Nie wiem kot wam robił projekt ale jeżeli wam
    zaprojektował do domków jednorodzinnych wodomierze 32mm to byl idiotą, albo
    był po prostu niekompetentny.

    Nikt wam niczego nie ogranicza, po prostu nei ma żadnego technicznego
    uzasadnienia aby stosować przewymiarowane wodomierze, co więcej z punktu
    widzenia techniki zastosowanie takich wodomierzy jest niekorzystne dla
    dostawcy wody, bo może prowadzić do zaniżenia mierzonego zużycia wody. No i
    jest kwestia ekonomiczna wodomierz 32mm kosztuje ok 320zł a 20mm ok 65zł.