  • Data: 2004-06-29 13:38:07
    Temat: Re: Przyjecie mandatu
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DRAY" <d...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    news:cbrmdo$afu$1@fargo.cgs.pl...

    > 1.Zostałem zatrzymany za jazde z włączonymi światłami
    > przeciwmgielnymi. Od Policjanta usłyszałem mniej więcej coś takiego:
    Nawet, jeśli tak było, to nie powinien Ci o tym powiedzieć w ten sposób.

    > 2. Odmowilem przyjecia mandatu poniewaz uważam że nie stwarzałem
    > zagrożenia mając zapalone dodatkowe światła a ponadto

    Zabrać prawa jazdy raczej prawa nie ma. Przepisy przewidują, kiedy to może
    nastąpić. W każdym razie należy wydać pokwitowanie. Podobnie z dowodem
    rejestracyjnym.

    > 3. Poniewaz nie miałem naprawde czasu jeżdzic za nimi zapytałem się
    > czy po podpisaniu mandatu mogę złożyc od niego odwołanie.

    W opisanej sytuacji wprowadził Cię w błąd. Mógł byś złożyć odwołanie, gdyby
    czyn, za który nałożono mandat nie był wykroczeniem. Ale jazda na światłach
    przeciwmgielnych wykroczeniem jest.