  • Data: 2003-03-25 19:13:25
    Temat: Re: Przesluchanie na policji
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <b5plfn$f8f$1@inews.gazeta.pl> Robert Tomasik napisał(a):

    > O prawie do odmowy zeznać (nie wyjaśnień) zostaniesz pouczony. Generalnie
    > możesz odmówić odpowiedzi na pytania, które obciążają Ciebie lub osobę Ci
    > najbliższą. Możesz odmówić zeznań, gdy w tej sprawie osobą podejrzaną jest
    > najbliższy.

    Najchetniej to bym w ogole tam nie poszedl, bo podejrzewam, ze sprawa
    skonczy sie w sadzie. Jest taka mozliwosc, ze moge odmowic "wszystkiego" ?
    Wiec zeby bylo jasne -> swiadek rowniez ma prawo do odmowy skladania
    wyjasnien ? Podejrzewam, ze powolujac sie na zapis "możesz odmówić
    odpowiedzi na pytania, które obciążają Ciebie(...)" mozna obalic wszystkie
    pytania w stylu Rywina. Jest jakies wyjscie.

    Jezeli mozna to chcialbym sie dowiedziec jak to jest w Sadzie. Tzn z tego
    co wiem oskarzony ma prawo wgladu do swoich akt. W tych aktach beda moje
    (swiadka, ktory zeznaje przeciwko oskarzonemu) pelne dane. Czy mozna te
    dane jakos utajnic ? Czy mozna odmowic odpowiedzi na pytanie kiedy sedzia
    zapyta sie o imie, nazwisko itp. ???

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl