  • Data: 2005-01-12 10:56:02
    Temat: Re: Przekret z Tele2
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podejrzewam, ze ktoś z agentów TELE2 jest nieuczciwy i mając dostęp do baz
    > danych sporządza fikcyjne umowy na nieżyjących abonentów albo starsze osoby
    > licząca to, że zanim się ktokolwiek połapie, to zwinie kasę z prowizji.

    Prawdopodobnie agent po prostu kupił bazę danych. Wbrew pozorom samo kupno było
    legalne, aczkolwiek możliwe, że sprzedający zrobił nabywcę w konia.

    Kilka lat temu jakiś oszust z Niemiec zaczął rozsyłać zawiadominenia o
    milionowych wygranych do prywatnych osób. Ja już nie pamiętam, co tam trzeba
    było kupić, żeby dostać ten milion, ale takich cwaniaczków było w owym czasie
    od cholery i trochę. Ten przypadek był jednak o tyle ciekawy, że te
    zawiadomienia docierały tylko do osób ...zmarłych! Rzecz działa się na Ochocie
    w Warszawie, ale być może, że również w innych miejscowościach. Prawdopodobnie
    temu niemieckiemu oszustowi jakiś polski cwaniak sprzedał bazę ludzi umarłych.
    Mieszkałem wtedy w mieszkaniu po osobie zmarłej 5 lat wcześniej. Zadzwoniłem do
    GiODO, gdzie uprzejma pani poinformowała mnie, że dane osób zmarłych nie
    podlegają ochronie w świetle ustawy z 1997, i ten Niemiec kupił je legalnie.
    Dane wyciekły albo z Urzędu Gminy, albo z administracji cmentarza. Biorąc pod
    uwagę, że na Ochocie było kilka takich przypadków, stawiałem wtedy na urząd.
    Możliwe, że z tym Tele2 jest podobnie.

    Pozdrawiam

    Czapla