  • Data: 2002-08-21 23:10:22
    Temat: Re: Proszę
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    GreG wrote:
    > O rany, co za stek absurdow !!! ROTFL !!!

    Znowu sam sobie bijesz brawa.

    > To co opisujesz to zaleznosc dwustronna.

    Oczywiście, że dwustronna! Dyć to właśnie mówię.
    Tylko dlaczego na tej zależności zarabia tylko JEDNA strona!?
    I to kosztem drugiej?

    > Czy myslisz, ze ktos odwiedzalby serwisy
    [..]
    > gdyby nie dostep do internetu ???

    A czy ktoś odwiedzałby kina gdyby nie filmy tudzież
    gdzie by wyświetlano filmy gdyby nie kina?
    Ale kina mimo, że filmy kupują, płacą twórcom tantiemy
    - dziwne wg Ciebie, tak?

    Czy ludzie oglądaliby telewizję gdyby nie filmy albo
    gdzie by puszczano filmy gdyby nie TV?
    Ale jednak telewizja płaci twórcom tantiemy choć filmy
    kupuje za ciężkie pieniądze. Dziwne wg Ciebie, tak?

    Oo!! A takie kablówki - dlaczego płacą tantiemy, przecież
    one tylko rozprowadzają sygnał od nadawcy do odbiorcy?
    Ale płacą tantiemy bo zarabiają dzięki utworom. Pośrednio,
    ale zarabiają.
    A czyż nie to samo robią telekomy!? To samo! Pośredniczą
    między twórcą i odbiorcą i biorą za to ciężką forsę.
    Tylko jakoś nie chcą nic zapłacić twórcom, dzięki którym
    mają klientów.
    I to jest dla Ciebie w porządalu, ciekawe..

    > Serwisy sa tworzone dobrowolnie, zasady sa znane.
    > Nikt nikogo ni zmusza do umieszczania swoich dziel
    > w internecie.

    W ogóle nikt nie zmusza twórców do wyciągania swoich dzieł
    z szuflady, prawda?
    Ale tak przy okazji to powiedz mi jak to jest, że na sieci
    są różne, nawet jeszcze nieobecne w kinach, filmy, muzyka itp.
    Twórcy je tam zamieścili?

    > A kto zaplacilby za takie glupie pomysly jak twoj?
    > Internauci. I o to ci chyba chodzi.

    Męczą mnie już tak ograniczone horyzonty. Nie dość, że nie
    rozumiesz sposobu obliczania tantiem - od przychodu to
    nie kumasz podstaw ekonomii.
    Jakby telekomy mogły wziąć od Ciebie choćby 1 grosz więcej
    to już by go od Ciebie brały. Ale już nie są w stanie windować
    cen, a już tym bardziej dominująca TP SA bo musiałaby mieć na to
    zgodę z UOKiK. A jej nie dostanie.

    A co do kosztów to poczekaj niech się skończą serwisom kapitały
    i będą ZMUSZONE wprowadzić *za_wszystko* opłaty.
    Wtedy to nie Internauci zapłacą?? I wtedy to dopiero będzie
    wolny Internet, prawda?? Gdzie się nie ruszysz to będziesz
    musiał najpierw zapłacić. Ale fascynująca wolność!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm