  • Data: 2009-10-21 13:40:04
    Temat: Re: Prawo wekslowe
    Od: KonKomp <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:
    > Podejrzewam, że jest to wykonalne, tylko w razie zarzutów musisz
    > mówić: tak, do tamtej umowy był sporządzony weksel, który został już
    > spłacony. A ten weksel, wysoki sądzie, to jest zapłata za telewizor
    > plazmowy, który pozwany kupił ode mnie w zeszłym roku.
    >
    > Albowiem spośród wielu błędów w wystawianiu weksli in blanco jednym z
    > poważniejszych jest to, że po uruchomieniu takiego weksla dłużnik nie ma
    > dowodu na to, że posiadane porozumienia dotyczą właśnie tego blankietu
    > wekslowego.
    >
    > Nie mogę się jednak wypowiedzieć jak to by było w Twoim przypadku, nie
> [...]

    Wielkie dzięki za odpowiedzi - dokładnie o to mi chodziło, bo nie wiem
    jak to jest z za dużym wekslem, bo to właśnie niezbyt moralne
    wykorzystywać go w całości, jak dłużnik jest mi winien 1/5 wartości
    weksla. Z drugiej strony nie wiedziałem jak to działa, bo weksel może
    być właściwie użyty jako środek płatniczy i nie wiedzialem czy można
    żądać tylko części.

    Dzięki jeszcze raz.