  • Data: 2009-10-21 13:17:35
    Temat: Re: Prawo wekslowe
    Od: KonKomp <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz wrote:
    > Aby komornik mógł coś zabrać dłużnikowi, musisz najpierw mieć nakaz
    > zapłaty. Jak zatem będziesz pozywał dłużnika, możesz go pozwać o 2
    > tysiące, przedstawiając jako dowód weksel na 10 tysięcy.
    >
    > Nawet jakbyś go pozwał na 10 tysięcy, to marnie widziałbym
    > udowodnienie przez dłużnika, że jest Ci winien mniej.

    Wow jaka szybka odpowiedź ;-) Dzięki.
    Rozumiem, że najpierw muszę iść z tym wekslem do sądu i mieć nakaz
    zapłaty i dopiero wówczas udać się do komornika? W związku z powyższym -
    czy mogą żądać od dłużnika 10k mimo że jest mi winien zgodnie z umową ok
    2k? Jakie dłużnik ma możliwości obrony przed zapłatą nadwyżki (czyli
    dodatkowego 8k)?