  • Data: 2006-12-15 12:52:40
    Temat: Re: Prawa autorskie (webcam)
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Henry (k) napisał(a):
    > Jeśli bedzie to nosiło znamiona opracowania to tak - będę miał do
    > tego prawa autorskie.

    Ale nie mówimy o opracowaniu. Mówimy o wzięciu jednej z fotek
    wykonanych za pomocą webcamu Marcina, które wystawił na swojej
    stronie. Bo do tego się to sprowadza. Potraktuj to jako
    zdjęcia seryjne, które od razu są udostępniane. Naprawdę
    uważasz, że jeśli skopiujesz sobie wybrane z nich, to masz
    do nich prawa autorskie?
    Analogicznie, jak ktoś nakręci film, a Ty sobie z niego
    wybierzesz jedną klatkę, to masz do niej prawa autorskie? ;)

    > Zresztą niedawno byłem na wystawie gdzie pewien człowiek stawał
    > przed różnymi kamerami w mieście i robił zrzut ekranu z tego
    > momentu - i nikt nie kwestionował jego praw autorskich do
    > tych "zdjęć", a wystawa była udana.

    To o niczym nie świadczy. Starczy, że właściciel praw autorskich
    nie wiedział o tym lub po prostu nie był zainteresowany ściganiem.

    Pozdrawiam,
    Gerard