  • Data: 2008-01-14 10:04:13
    Temat: Re: Pomówienie?
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Troll napisał:

    > Wiesz co liczy sie to jaki ktos ma zamiar a nie to co twierdzi o swoim
    > zamiarze co stoi w sprzecznoscia ze sposobem sformulowania pytan.

    "Ponieważ krążą takie plotki, chciałem zapytać wprost - czy XYZ cierpi
    na chorobę alkoholową?"

    Zamiar:

    a) zdyskredytowanie XYZ

    b) troska o zdrowie XYZ, ciekawosc czy plotki sa prawdziwe

    Dlkaczego zakladasz ze to pytanie to na 99% a) - a nie dopuszczasz b) ??

    > jezlei ma na to dowody

    Ni ebardzo rozumiem. Sugerujesz, ze ktos stawiajacy pytanie "Czy XYZ
    jest alkoholikiem?" musi miec dowody? Jakbym JA miał dowody to bym
    powiedział "XYZ jest alkoholikiem, a ja mam na to dowody".

    > wowczas nie ma pomowienia chyba ze by dotcyzylo
    > osoby niepublicznej a wiec nie mozna by bylo tego wytlumaczyc interesem
    > publicznym.

    Jesli mam dowody, ze ktos zgwałcił 5-latka i powiem o tym publicznie, to
    pomawiam gwałciciela (nie bedacego osoba publiczna)?!

    Troche to dziwne.

    No ale moze to tak dziala w prawie, prawo ogolnie _czasami_ bywa bardzo
    dziwne.

    > tak, uznalbys to za pomowienie swojej osoby?

    Pytanie?

    Nie wiem, nigdy nie byłem w takiej sytuacji i nie potrafie akademicko
    odpowiedziec, jaka decyzje bym podjąl. Poszedlbym do prawnika i zapytal
    sie co najlepiej zrobic.

    Być moze wystosowałbym do pomawiajacego, takze droga rzekazu medialnego,
    prosbie o podanie dowodów (jesli byloby to stwierdzenie) lub przeslanek
    (jeli byloby to pytanie). Lub odszczekanie publicznie i przeprosiny,
    jesli nie ma ani dowodów ani przeslanek :)

    A być moze nie. ;)

    > zadnej roznicy nie ma, kazdy jest rowny wobec prawa, wystarczyl zapytac
    > sie o to jakie maproblemy ze zdrowiem.

    A gdy istnieje hmm... podejrzenie, ze jednak XYZ ukrywa prawdziwy stan
    zdrowia, a tak zadane pytanie zostanie splawione standardowa formulka?

    > MOglby sie zapytac o to czy przypadkiem ni ema to zwiazku z impotencja
    > bo jak wszyscy wiemy kancelaria zamawiala viagre, tu nie moglo by byc
    > mowy o pomowieniu.

    No ale kancelaria zamawiala duzo alkoholu, z reszta jak LK byl
    prezydentem warszawy tez duze sumki zostaly przepite. Wiec kilka lat
    zachowania LK moze stwarzac obraz osoby, ktora uzywa alko, lub naduzywa.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"