    From: "AnnaD" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.rodzina
    Subject: Re: Podzial majatku?
    Date: Thu, 27 Feb 2003 15:48:50 +0100
    Sender: q...@p...onet.pl@pm28.warszawa.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Bafango" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b3ip4l$buo$1@news.onet.pl...
    > Zadanie dla wytrwalych (prosba o Wasze zdanie):
    > rozwodu)
    > 2. Podzial kwoty z mieszkania okreslony na drodze ugody. 33/66%
    > 3. Istnieje wymog odporowadzenia podatku do fiskusa od sprzedazy
    > mieszkania 2%. Jedyna mozliwoscia unikniecia platnosci jest deklaracja
    teraz
    > i zakup w przyszlosci nowego mieszkania w ciagu 2 lat od srzedazy.
    Podatek płacisz przy ZAKUPIE, nie sprzedaży. Jego wysokość uzależniona jest
    od rodzaju nieruchomości (najprostszy podział: spóldzielcze własnosciowe
    prawo do lokalu lub hipoteka)
    Ten podatek o którym wspominasz dotyczy realizacji ptrzeb mieszkaniowych.
    Płacisz go tylko wtedy, kiedy nieruchomość sprzedajesz przed upływem 5 lat.
    Jesli wydasz (wraz z kosztami notarialnymi) kwote wieksza lub rowna na
    zakup kolejnego lokum (lub działki) jestes z niego zwolniony. Nota bene
    wynosi on 10%. Nie pamiętam jaki jest czas na realizację tych potrzeb
    mieszkaniowych, sądzę, ze 5 lat.
    > 4.Oddzielna sprawa sa odsetki:
    nie wiem....

    > 9. Jak rozumiem akt notarialny dot, rozdzielnosci majatkowej
    > zalatwia sprawe wspolwlasnosci, a w szczegolnosci okresli w jaki sposob
    > zostana podzielone pieniadze ze sprzedazy mieszkania. Czy w akcie tym moze
    > rowniez znalezc sie zapis o tym, ze pieniadze z
    > mojej czesci zostana przeznaczone na zakup mieszkania i tylko ja /a nie
    > malzenstwo./ bede jego wlascicielem? - zwracam uwage, ze stalo by sie to
    > jeszcze przed rozwodem. A moze nie
    > moge kupic przed rozwodem mieszkania na siebie i powinieniem kupic
    > mieszkanie np. na moja mame?
    Zdecydowanie mozesz na siebie, tyle, ze wymagana jest zgoda żony. Dobry
    notariusz powinien zalatwic sprawe odpowiednimi zapisami. Jeżeli miszkasz w
    Warszawie moge Ci pomoc. Mialam podobne problemy z majatkiem i moim eks.

    > 10. Jak Waszym zdaniem Fiskus bedzie "rozliczac" niezaplacony podatek,
    skoro
    > zakupie mieszkanie o wartosci ok. 60% starego i kto ma zaplacic podatek od
    > roznicy? :-) Ja czy zona? Zakladam ze zona nie kupi w ciagu 2 lat
    > mieszkania.
    Tak, jak bedzie to zapisane w akcie sprzedazy - patrz punkt wyzej.

    > Acha! W przypadku gdyby nowe mieszkanie mialo byc na moja mame no to nie
    > wykaze przed fiskusem, ze kupilem mieszkanie, no chyba, ze
    > moja mama srzeda/podaruje mi mieszkanie po rozwodzie ale to tez kosztuje
    :-)
    Szkoda kombinacji - za drogo Cie to wyniesie.

    Dobry akt notarialny - to rozwiazanie Twojego problemu.

    pozdrawiam,
    Anna