  • Data: 2005-10-13 23:58:20
    Temat: Re: Pielęgniarki i fotograf
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gqrew9iv617e.dlg@konto.kaji...

    > Jeśli chodzi o wizerunek dziecka, to nie będą się pieniaczyć, bo
    dzisiaj w
    > Wiadomościach TV była matka i babcia dziecka, które same rozpoznały
    dziecko
    > i wodziły palcem po zdjęciu, mówiły co miało dziecko na główce (
    szczegółów
    > nie pamiętam)i że wszystko wskazuje, że to jest właśnie jej dziecko.
    > Trzeba było oglądać tv. Po co gdybać? Liczą się fakty.

    TV i fakty? Dwie sprzeczności. :-)

    Poczekaj, jak się dowiedzą, ze mogą sporą kasę na tym od mediów
    wyciągnąć. Jak same na to nie wpadną, to znajdzie się adwokat, który w
    zamian za prowizję to poprowadzi. No i nie zapominaj o art. 122 kc. W
    stosunku do dziecka przedawnienie jego roszczeń do mediów skończy się
    mniej więcej za 20 lat (no minimum te 18, gdy przyjąć, ze to kobieta i
    wyjdzie za mąż w wieku 16 lat), bowiem nie ma ono pełnej zdolności do
    czynności prawnych. A to sporo czasu. Zarówno na przemyślenie sprawy,
    jak i zmianę naszej mentalności. To żywa gotówka która się należy
    dziecku. Ktoś po prostu nie przemyślał tego aspektu sprawy.

    Co więcej teraz już się mleko wylało. Tu nawet zgoda rodziców wyrażona
    po fakcie nic nie zmieni, bo dziecko może po osiągnięciu
    pełnoletniości samo nadal ścigać sprawcę. Gdyby rodzice wyrazili zgodę
    przed publikacją, to można by było przyjąć, ze działali w imieniu
    dziecka. Ale teraz, to mogli by co najwyżej w imieniu dziecka zrzec
    się roszczeń, a to będzie nieskuteczne w odniesieniu do samego
    dziecka - moim zdaniem, bo nie chce mi się szczegółowo tego
    analizować. Zakładam, ze jak nie będzie sprzeciwu ze strony osób
    zorientowanych w prawie, to chyba tak jest. Jak będzie, to będę się
    rano zastanawiał.