  • Data: 2003-10-24 07:54:24
    Temat: Re: Oprogramowanie ???
    Od: "poilkj" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysiek" <k...@p...pl> wrote in message
    news:bnaglh$2kcs$1@news.atman.pl...

    > 1. Czy mogę sprzedwać ten program jeśli dostałem go od jakiejś firmy,
    jeśli
    > firma nie rości do
    > niego żadnych praw. Czy muszę mieć pisemną zgodę na taką sprzedaż? Co
    > jest wyznaczniekiem, że
    > program ów jest rzeczywiściwe własnościa danej firmy i ona ma wszelkie
    > prawa do niego.

    Wyznacznikiem, że to jest program tej firmy, może być np kod źródłowy,
    oświadczenia osób, że one go pisały dla tej firmy itp itd.
    A masz na papierze, że firma nie rości sobie praw do twoich zysków ze
    sprzedaży? Bo jak nie to ja bym uważał.
    Za jakiś czas firma może zmienić zdanie jak okaże się, że na tym można
    zarobić.

    > 2. Czy dana firma może wypuścić oprogramowanie i zezwolić na jego bezkarne
    > powielanie i użytkowanie.
    Może. Firma może nawet napisać, że dopłaci do każdego sprzedanego
    egzemplarze. Jej sprawa,

    > Czy ma tu znaczenie licencja programu wykorzystanego do tworzenia
    > oprogramowanie np. licencja Delphi.
    Firma, która go twrzyła ma mieć legalny kompilator.

    > 3. Kiedy powstają prawa do oprogramowania, co jest niezbędne by te prawa
    > udowodnić ?
    W momencie powstania programu. Każda metoda jest dobra, żeby pokazać, że
    należą do kogośtam.