  • Data: 2018-01-21 23:02:43
    Temat: Re: Nieumyślne spowodowanie śmierci
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-01-18 o 18:43, Shrek pisze:

    > Nie. Nawet nie chcę słuchać, że biorą tego co się nawinie i stawiają
    > jakiś zarzut, bo przecież jakiś muszą. Nawet jeśli tak to działa, to nie
    > jest żaden argument za tym, że tak być powinno.
    >
    > Jeśli argumentem jest, że prokurator stawia zarzuty bo coś zrobić musi,
    > a w zasadzie to robi to dla dobra "oskarżonego" bo lepiej być oskarżonym
    > niż świadkiem, to znaczy to że z całą instytucją jest coś bardzo nie
    > tak. Jak można dowodzić, że w sumie jak cię prokurator oskarża o coś bez
    > większej refleksji to w zasadzie dobrze, bo mogło być gorzej??? To jest
> [...]

    Nie rozróżniasz podejrzanego (osoba, której przedstawiono zarzut), od
    oskarżonego (osoba, przeciwko której wniesiono akt oskarżenia) i stąd
    Twój dalszy wywód w moje ocenie nierzeczny.

    > Uważasz, że lepiej stawiać zarzuty bez weryfikacji potencjalnym ofiarom?

    Przedstawienie zarzutu jest jednym z elementów weryfikacji.

    > Jeszcze raz zapytam - jakie w ogóle wartośc mają zeznana osoby w silnej
    > traumie, która właśnie straciła dziecko, jest zapewne na silnych
    > psychotropach i sama się zapewne obwinia?

    Absolutnie żadnej. Ale świadek musi zeznawać pod odpowiedzialnością
    karną, a podejrzany może odmówić składnia wyjaśnień, a jak dojdzie do
    siebie, to zmienić zdanie i wyjaśniać. To kolejny przywilej podejrzanego
    będący u podstaw koncepcji przedstawiania zarzutu, zamiast łuchania w
    charakterze świadka potencjalnego podejrzanego.