    Date: Mon, 28 Feb 2022 20:23:02 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi

    W dniu 28.02.2022 o 18:17, J.F pisze:
    > Albo w ogole w jakimkolwiek innym celu poszedl do sadu ... np wodki
    > sie napic, bo w internacie nie wolno.

    No właśnie nie do końca ogarniam te rozważania, co to dziecko w sadzie
    robiło. Tak, jakby jakiś cel pobytu uprawniał kogokolwiek do strzelania
    do dziecka. Sądzę, że oni byli przekonani, że strzelają do dzika. Nie
    wierzę, by celowo do dziecka strzelali. Natomiast myśliwy powinien
    upewnić się, do czego strzela. A strzelanie między budynkami, gdzie
    prawdopodobieństwo, że ruszającym się celem będzie człowiek, to w ogóle
    moim zdaniem jest głupotą.

    W tym konkretnym wypadku trafił człowieka bezpośrednio, ale skoro tam
    chodzili ludzie, to przecież równie dobrze mógł postrzelić przypadkowo
    osobę nie trafiając w dzika. Tu dostrzegam w ogóle, że to był jakiś
    oszołom. Pytanie, czy on pierwszy raz takie rzeczy robił, bo coś mi się
    zdaje, że nie.

    --
    Robert Tomasik