  • Data: 2018-07-23 23:28:47
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant [Poseł Szczerba "pyta jak Lepper"?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie - bardziej jestem ciekawy jaki paragraf został rzekomo
    > naruszony. No bo jeśli dojdziemy do tego że informacja że wg
    > komendanta i rzecznika pan X jest policjantem to zniesławienie to
    > droga incepcji wyżej wymienieni panowie popełniają ten sam paragraf
    > zniesłwiając policję jako instytucję. Więc co - ujawnienie tajemnicy
    > państwowej - znów dowcipy polityczne z komuny się przypominają.
    >
    > No i jak jest z tymi imiennikami? Skoro normalnie noszą, to co -
    > przeczytanie go też jest wykroczeniem?
    > [...]

    IMHO "Szerokie rozpowszechnianie danych osobowych w celu X lub z
    konsekwencją X" *może* być przestępstwem/wykroczeniem z paru paragrafów
    choć IMHO to nie powinno być ani _łatwe_ ani koszmarnie trudne do
    przepchnięcia przez sąd w przypadku posła.

    Chociaż moje drugie wrażenie jest że dla ministra to czy poseł Szczerba
    zostanie kiedyś prawomocnie skazany jest mniej ważne od:
    a) wysłanie sygnału że podobne działania to proszenie się o kłopoty
    których _minimum_ to "ciąganie po sądach" (prewencyjne odstraszanie)
    b) wysłanie sygnału policjantom "Szczerba twój nie przyjaciel".
    Samodzielnie to raczej przełomu w przekonaniach policjantów nie
    dokona ale "cegiełka do cegiełki" będzie się zbierać.

    IMHO To jest mieszanka polityki, PR i kroków prawnych. Ewentualny
    prawomocny wyrok (za kilka lat) jest ważny ale "niekoniecznie" kluczowy.
    IMHO _Na razie_ to jest na etapie tradycyjnych rytualnych pogróżek polityków
    "ja pana/panią za to pozwę!", częściej z nich wychodzi gówno niż pozew.
    IMHO Na grupę prawo to tak naprawdę będzie się nadawać jak zostaną
    wystosowane formalne pisma prawne/procesowe - "Mowa trawa, papier grunt".

    --
    A. Filip