  • Data: 2009-10-04 11:51:27
    Temat: Re: Mapy Google a ich wykorzystanie
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

    ===Tomy=== pisze:
    > Dnia Sun, 04 Oct 2009 12:09:35 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    Miałem podobną sytuację:
    zrobiłem jakiś czas temu screena z mapy miasta udostępnianej przez Urząd
    Miejski na ich stronie. Dodałem kropkę w lokalizacją firmy.
    Oczywiście zgłosiło się wydawnictwo map1 jako właściciel autorskich praw
    majątkowych wydawnictwa Cartall. Że są złamane prawa autorskie i że
    żądają kary w wysokości 3 krotnej wartości zamieszczonego fragmentu
    mapy. Licencja na roczne zamieszczenie wynosiła coś koło 600 zł netto.
    Zatem do zapłaty 1800 netto - jakoś tak.
    Prowadziłem przez chwilę korespondencję, potem oni zgłosili sprawę do
    prokuratury, bo niestety złamanie prawa autorskiego to jest sprawa karna
    a nie cywilna ... po przesłuchaniu na policji na którym byłem dałem
    spokój i zapłaciłem - bo gdyby to była sprawa cywilna, to bym powalczył
    - najwyżej bym przegrał (choć różne ekspertyzy mówiły, że niekoniecznie
    oni mają rację - sprawa była nawet kiedyś w Chipie opisana). Niemniej
    ponieważ to sprawa karna, to stwierdziłem, że nie warto ryzykować dla
    głupiego 2000 zł potencjalnego zapisu w kartotece "skazany w sprawie
    karnej" :)

    Inna sprawa, że najbardziej chciało mi sie śmiać, jak Pani Policjantka
    na przesłuchaniu wyjęła maszynę do pisania i przy ogromnym stuku
    klawiszy zadała pytanie: "to tak wogóle to co pan ukradł ?" :)

    Rada: usuń mapę. Jak ktoś się upomni o prawa autorskie, to pewnie ma
    jakiś cennik i wtedy dopiero coś się bardziej wyjaśni - choć sądzę, że
    sprawa się rozejdzie po kościach. Screen konkurencji raczej nie będzie
    brany pod uwagę, bo sądzę, że każdy stwierdzi, że mógł być spreparowany itd.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7