    From: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: LexOS miesiac pozniej
    Date: Mon, 22 Mar 2004 07:28:09 +0100
    Sender: h...@a...com

    On Sun, 21 Mar 2004 23:43:35 +0100, dp <d...@t...pl>
    wrote:
    >W ciagu ostatniego tygodnia informacja na temat projektu pojawila sie w
    >kilkunastu serwisach internetowych, a do dzis liczba zapisanych czlonkow
    >listy dyskusyjnej przekroczyla 50 osob, z czego wiekszosc stanowia w tej
    >chwili prawnicy i eksperci.

    Ciekawy jestem wieeelu rzeczy...
    - jest sobie projekt ustawy liczacy ~70 stron,
    - kto bedzie mastermindem projektu, kto bedzie czlowiekiem ktory zna
    doskonale kazdy zapis i w razie jakis naglych zmian w sejmie i
    poprawek, bedzie wiedzial co zrobic i co zmienic w ktorym miejscu
    ustawy,
    - jak sie ma takie tworzenie ustawy do wplywu lobbystow, ktorzy moga
    miec na swojej klamce tylu "pomagierow", ilu zapragna. Co sie
    stanie, gdy wsrod tych 50 osob czesc nagle okaze sie wspolpracowac
    z lobbystami...
    - naprawde nie chce sie czepiac, ale choc, nie jestem czlonkiem, a
    konstytucja wskazuje formalne znaczenie klubu, to... na przyklad:

    a.) chcialbym sie powolac na zapis
    "przepisu prawa nie da się zastosować w praktyce"

    w zwiazku z brakiem mozliwosci praktycznej realizacji ponizszych
    zasad dzialania, a to z powodu praktycznej anonimowosci czlonkow
    (brak sprawdzania tozsamosci) a takze z powodu braku formalnych
    gwarancji przejrzystosci dzialania:

    "Apolityczność i bezstronność" - nierealne wobec dzialania lobbystow i
    braku mechanizmow gwarantujacych bezstronnosc,
    "Troska o dobro wspólne" - j.w.
    "Jawność" - j.w.
    "Konstruktywność podejmowanych działań" - j.w.
    "Odpowiedzialność i dbałość o reputację" - j.w.
    "Społeczność działań" - j.w.

    b.) chcialbym powolac sie na zapis
    "brzmienie przepisu nie umożliwia jednoznacznego określenia
    znaczenia normy prawnej"

    by wskazac na tresc zapisu nieprecyzyjnie zredagowanego, nie
    podpartego definicjami ustawowymi,

    mianowicie chodzi o "przepisu prawa nie da się zastosować w praktyce"
    ;-)
    --
    Paul icq 325435693
    "Nobody rules these streets at night like me, the atomic punk"