  • Data: 2022-07-06 21:15:35
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06.07.2022 o 20:12, J.F pisze:
    > Gonil podejrzanego przestepce, to chyba w miare naturalne.

    Zdecydowanie nie. Stajesz się "niewolnikiem" narzędzia.

    > Musial jednak trzymac ten pistolet w reku, skoro padl smiertelny
    > strzal.

    Zdecydowanie miał. Co więcej najprawdopodobniej miał palec na spuście. >
    > Mi sie tam wydaje, ze ma, no ale w tych przypadkach to chyba nie
    > naduzycie.

    Nie ma. MA starać się obezwładnić. To, że w wyniku użycia broni może
    zginąć trafiony, to po prostu nieszczęście. Czasem konieczność. Ale to
    nie jest uprawnienie sam o w sobie. Licencję na zabijanie miał podobno
    007 :-)

    > No popatrz, brzmi jakby wszyscy policjanci byli niewinni.
    > Przeciez oni tylko niechcąco ... wypadek zwykly ...
    > a ze tam czlowieka w kajdankach paralizatorem w kiblu ...

    Musisz to podzielić na fragmenty. Po pierwsze w wypadku człowieka w
    kajdankach i paralizatora nikt nie twierdził, że użyto go przypadkowo.
    Jeśli policjant celowo używa czegoś, a przekroczy tym uprawnienia, to
    mamy przekroczenie uprawnień. Ale jeśli strzał padł przypadkowo, to
    znaczy nieumyślnie - a przekroczenie musi być umyślne.

    Przy czym zwracam uwagę, co to jest umyślne, bo to nie jest obiegowa
    opinia. Jak ktoś się bawi pistoletem i pstyka sobie spustem, to godzi
    się na to, że padnie strzał.

    --
    Robert Tomasik