    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z ta sprzedaza kosztow ?
    Date: Thu, 25 Mar 2004 13:20:08 +0100

    Kyniu wrote:

    [...]

    > W tym roku juz nie bo mozna wybrac podatek liniowy. Bylo oplacalne gdy
    > pozwalalo spasc z progu 40% do najnizszego. Chyba ze ktos zrobi Ci prezent
    > (w co watpie) i wyciagniesz z US VAT. Ale regula jest ze firmie
    > "generujacej" koszty zwracasz VAT i podatek. A zarabia ona na tym ze np.
    > samam ma na tyle wysokie koszty ze podatku nie placi.

    Eeee.tam..
    Jak juz bawicie sie w grupe "bezprawie" to przynajmnej nie mieszajcie..

    1.
    firma x placi np podatek ryczaltem 8% obrotu i wykonuje usluge
    na rzecz firmy y opodatkowaniej wg pit.

    oczywiscie niec nie robi i wystawia fakture.. VAT "przelatuje"
    a podatek ?
    firma x placi 8% firma y ma koszt zmniejszajacy CIT (pit)
    o 19% wartosci faktury netto.
    roznica to 11 procent - jest sie czym dzielic ale....

    2
    Firma uslugodawca jest Stella Maris..
    Kosciol moze wystawiac faktury na ile chce, bo podatku nie placi..
    ..

    albo inny przypadek.
    tankuje na stacji pelny bak do Poloneza 44 litry..
    mily Pan drukuje paragon a ja place i odjezdzam.

    A Pan drukuje fakture na ten paragon dla firmy V.
    faktura jest oczywiscie juz zaplacona, przedstawiciel firmy
    V placi 10% wartosci faktury "milemu panu" i ma oszt i VAT.

    I co z tego zae ja tego nigdy nie zrobie jak co jakis czas
    ktos mnie o to prosi... zgodzi sie kto inny..

    Boguslaw