  • Data: 2011-04-05 06:53:52
    Temat: Re: GIODO i email
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    arliwym_ateistą@xxxx.du

    > chyba są jakieś limity ilości znaków przed @ tylko nie wiem, czy ogólnie
    > w całym internecie

    Nie powinno być.
    Powód jest prosty - mail powinien umożliwiać jawną pracę w trybie
    gatewaya (w nomenklaturze ISO/OSI, czy "rozwiązujący" przekierowania
    na poziomie transportu, niejako "nad routingiem").
    W takim układzie "adresatem" może być pełny adres mailowy, zarówno
    w specyfikacji IP jak i w innym protokole.
    Po prawdzie używanie tego trybu wymarło śmiercią naturalną z co naj-
    mniej trzech powodów, po pierwsze tego że najprostszy gateway mailowy
    w TCPIP może być wykorzystywany jako relay (czyli można mu "wcisnąć"
    praktycznie każde dane - zapezpieczenia w SMTP są żadne, co skutkowało
    i szczątkowo jeszcze skutkuje możliwością zalewania spamem tą metodą).
    Druga to fakt że alias mailowy, czy to w DNS czy na poziomie gatewaya,
    pozwala skuteczie "ukryć" faktyczną trasę dojścia maila do adresata.
    Trzecia to fakt, że "praktyczna onlineowość" razem z dziś dostępnymi
    przepustowościami łącz nie daje powodów do tego aby użyszkodnik
    końcowy miał zastanawiać się czy i z którego gatewaya skorzystać
    (jeśli jest ich kilka).

    Niemniej adresy o formie:
    uzyszkodnik%a...@a...ip.gatewaya
    adres.DECNET::uży...@a...ip.gatewaya
    ...i całe mnówstwo innych są syntaktycznie "prawidłowe" - nie można
    więc narzucać *założenia* że pole adresowe adresata będzie krótkie
    (a ściślej: narzucić można, ale jest to błąd).

    > czy w wybranych usługach

    No, na konkretnym systemie, czy to mailowym czy operacyjnym, jakieś
    ograniczenia długości pól mogą być :)

    pzdr, Gotfryd