  • Data: 2011-04-05 21:32:23
    Temat: Re: GIODO i email
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >   A ustawę czytałeś kiedyś?
    >   Właściwe określenia prawne to "nie podlega":
    > http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/2164/j/pl/
    > +++
    > Art. 3a.
    > 1. Ustawy nie stosuje się do:
    > 1)  osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach osobistych
    >   lub domowych,
    > ---
    > pzdr, Gotfryd

    Przy okazji (takie moje zdanie... ale może ktoś wie lepiej) w
    przypadku gmaila administratorem danych będzie zagraniczna firma na
    zagranicznych serwerach i nie interesuje jej polskie ustawodawstwo (o
    czym mówi dalsza część art. 3a.). Co do telefonu... można przypadek
    ująć inaczej - mam w firmie kołowrotek na wizytówki, w tym wizytówki
    prywatnych osób, które czasem coś w ramach umowy o dzieło robią.
    Zapewne sporo firm nie zgłosiło takiej bazy do GIODO. Ale czy miało
    obowiązek?

    Wracając do mojego przypadku: szybką metodą sprawdzenia czy dany email
    powinno się traktować jako daną osobową wystarczy wpisać go w
    wyszukiwarkę. Jeśli bez wkładu "nadmiernych kosztów, czasu lub
    działań" uda się ustalić inne dane osobowe to ów email był daną
    osobową (dzięki temu dowiedziałem się przy okazji, że w googlach mój
    mail jako pierwszy pojawia się na portalu dla seniorów :P). Głupio
    brzmi ale wiadomo o co chodzi - email jednoznacznie potrafimy
    przypisać do fizycznej osoby.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik