eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEwidencja czasu pracy › Re: Ewidencja czasu pracy
  • Data: 2005-08-27 09:18:53
    Temat: Re: Ewidencja czasu pracy
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Nina Liedtke napisał(a):

    > On Fri, 26 Aug 2005 13:01:22 +0000 (UTC), Paszczak <s...@h...pl>

    [...]

    > Z tego wnioskuję, że z wszelką pewnością nie istnieje przepis, który by
    > wymagał od pracodawcy trzymania oryginałów dokumentów, stanowiących
    > własność pracownika.

    Coś wtym rodzaju. ;-) Z treści § 1 ust. 3 rozporządzenia
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r.
    w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
    związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
    pracownika (Dz.U. z 1996 r., nr 62, poz.286):

    "Pracodawca przechowuje w aktach osobowych pracownika odpisy lub kopie
    składanych dokumentów. Pracodawca może żądać od pracownika przedłożenia
    oryginałów tych dokumentów tylko do wglądu lub sporządzenia ich odpisów
    albo kopii."

    wynika, że nie wolno pracodawcy tego robić. Natomiast gromadzenie kopii
    niezbędnych pwenych dokumentów w aktach osobowych pracownika, jest
    obowiązkiem pracodawcy.
    Wyżej wymienione rozporządzenie to bardzo dobry przepis. Zawiera
    dokładną instrukcję jak powinny wyglądać akta osobowe pracownika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1