  • Data: 2005-08-26 16:30:40
    Temat: Re: Ewidencja czasu pracy
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nina Liedtke <n...@h...pl> wrote:
    > Czego wymagają przepisy, to nie wiem. Ale jak pracowałam w SGH, to kadry
    > zażądały ode mnie wszystkich w/w dokumentów, po czym wykonały sobie z
    > nich kserokopie i te kserokopie trzymały w mojej ,,teczce osobowej''
    > (czy jak ją tam zwać), a oryginały dostałam z powrotem i trzymałam je w
    > domu. Pani z kadr powiedziała, że te dokumenty są moją własnością i ona
    > nie chce za nie odpowiadać w razie gdyby zaginęły albo uległy
    > zniszczeniu (pożar).
    >
    > Z tego wnioskuję, że z wszelką pewnością nie istnieje przepis, który by
> [...]

    To tak - faktycznie jest napisane, że pracownik może zażądać oryginałów
    tylko do wglądu, a zatrzymać może tylko kopie.

    Chciałbym się jednak dowiedzieć, co mówią na ten temat przepisy, bo
    kłopotliwe jest zbieranie tych wszystkich papierów, kłopotliwe jest
    podpisywanie listy obecności każdego dnia (czy 20 dni z osobna na koniec
    miesiąca) - a wszystkie informacje, jakie dostaję są typu 'lepiej zebrać
    więcej, bo wtedy na pewno nie zabraknie' albo 'zawsze się podpisywało listę,
    więc trzeba podpisywać' albo 'na druczku z księgarni są miejsca na podpis,
    więc trzeba podpisywać'.

    Każda księgowa mówi co innego, bo ma inne przyzwyczajenia, a ja jednak
    chciałbym wiedzieć co mówią przepisy, a nie przyzwyczajenia księgowych.
    Bo z tego co widzę, to tych 'obowiązkowych' papierów jest niewiele.

    No i zastanawiam się też, czy nie trzeba tu stosować jakichś innych
    przepisów - np. w tym rozporządzeniu jest powiedziane, że pracodawca _może_
    żądać orzeczenia lekarskiego o braku przeciwskazań do pracy na tym
    stanowisku. Jeśli nie zażąda - czy grozi mu coś np. za zatrudnienie do pracy
    przy komputerze kogoś z chorym kręgosłupem czy dużą wadą wzroku?
    Czy to tylko kwestia umowy między pracodawcą a pracownikiem?

    P.