    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dom a odległość od lasu
    Date: Wed, 31 Oct 2007 04:17:52 +0100

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 14:46:57 +0100, Arek Margraf napisał(a):

> [...]
    Jeżeli chodzi o to czy droga ma wpływ liczenie 8m+50% to
    prawidłowo,

    A jaka to publikacja?

    > Nie wiem z czego to wynika (przepisy) ale w Poznaniu i
    > okolicach jest 12m od klasoużytku las. Czyli moze byc
    > nawet na jednej działce ale 12 m od granicy KLU. Inna
    > sprawa ze wrysowane w ewidencji klasoużytki nie zawsze
    > poktywają się z faktycznym lasem (czyli drzewami+ jakas
    > tam otoczka)

    W rozp. mowa jest o odległości od "lasu". Samo rozp. i
    ustawa będąca jego podstawą nie definiują "lasu". W innych
    przepisach są co najmniej dwie definicje . Jedna w ustawie z
    28.09.1991r. o lasach, druga w ustawie z 30,10.2002r. o
    podatku leśnym.

    Ustawa o lasach ( Dz.U. 2005 nr 45 poz. 435) w art. 3 pkt. 1
    las definiuje jako: grunt o zwartej powierzchni co najmniej
    0,10 ha, pokryty roślinnością leśną (uprawami leśnymi) -
    drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub przejściowo jej
    pozbawiony, przy czym jeżeli na gruncie nie ma drzew
    (drzewostanu) musi on być przeznaczony do produkcji leśnej
    lub lub znajdować się w obrębie rezerwatu przyrody, parku
    narodowego, zabytkowego parku aby był lasem. Z kolei ustawa
    o podatku rolnym (Dz.U. 2002 nr 200 poz. 1682) idzie na
    łatwiznę i w art. 1 ust. 2 stwierdza po prostu "Lasem w
    rozumieniu ustawy są grunty leśne sklasyfikowane w ewidencji
    gruntów i budynków jako lasy." i kieruje do ewidencji
    gruntów.

    W rozpatrywaniu owej 12-metrowej odległości od lasu obie
    definicje (przy czym ta "podatkowa" bardziej) wydają się
    nonsensowne. Bo jakiż cel ze względów przeciwpożarowych
    (§271 jest w dziale: Bezpieczeństwo pożarowe ) miałoby
    odsuwanie się (przypomnę, że tyle ile od dachów pokrytych
    strzechą) od drogi (drogi leśne są lasami wg obydwu ww.
    ustaw), rowu melioracyjnego (melioracje szczegółowe
    urządzone dla celów gosp. leśnej są lasami wg ustawy o
    lasach, mogą być opisane w EGiB jako gr. leśne), parkingu
    leśnego czy leśniczówki (podobnie).

    Niestety, pomóc OP może jedynie rozeznanie "lokalnej"
    interpretacji, jak rozumiem decyzja o pozwoleniu na budowę
    jest już prawomocna. A tak BTW kto jest zarządcą tego lasu?

    --
    pozdro
    poreba