    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dlugosc kwarantanny
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 16 Dec 2021 17:52:59 +0100

    On Thu, 16 Dec 2021 17:28:39 +0100, Shrek wrote:

    > Może, tylko mu nie wolno.

    Raczej wolno, szczegolnie po ostatnich zmianach

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20082341570

    Art. 33. 1. Państwowy powiatowy inspektor sanitarny lub państwowy
    graniczny inspektor sanitarny może, w drodze decyzji, nałożyć na osobę
    zakażoną lub chorą na chorobę zakaźną albo osobę podejrzaną o
    zakażenie lub chorobę zakaźną, lub osobę, która miała styczność ze
    źródłem biologicznego czynnika chorobotwórczego,
    obowiązki określone w art. 5 ust. 1.

    Art. 34.
    2. Osoby, które były narażone na chorobę zakaźną lub pozostawały w
    styczności ze źródłem biologicznego czynnika chorobotwórczego, a nie
    wykazują objawów chorobowych, podlegają obowiązkowej kwarantannie lub
    nadzorowi epidemiologicznemu, jeżeli tak postanowią organy inspekcji
    sanitarnej przez okres nie dłuższy niż 21 dni, licząc od dnia
    następującego po ostatnim dniu odpowiednio narażenia albo styczności.

    >BTW - i tak nikt tego nie sprawdza.

    Czego - czy przebywa na kwarantannie/izolacji, czy czy inspektor ma
    prawo ? :-)

    J.