eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzym jest rekompensata allegro z programu ochrony kupujących? › Re: Czym jest rekompensata allegro z programu ochrony kupujących?
    Subject: Re: Czym jest rekompensata allegro z programu ochrony kupujących?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>
    Date: Tue, 14 Sep 2021 23:42:29 +0200

    On 14.09.2021 20:16, Robert Tomasik wrote:

    > Dokładnie tak to prawnie wygląda. Jeśli dochodzi do sprawy karnej, to w
    > postępowaniu jest dwóch pokrzywdzonych oszustwem - kupujący i ALLEGRO.

    A jak nie dochodzi do sprawy karnej to jak to wygląda? Bo rozumiem, że
    sąd, decyzja czy tam wyrok, strony przedstawiają dowody, swoje racje itd.

    Ale od października Allegro będzie arbitralnie dopisywać do rachunków
    prawie wszystkich sprzedających koszty POK jeśli sobie ustali, że
    sprzedający "oszukał". Czy jest jakaś podstawa prawna pozwalająca
    Allegro na finansowe obciążenie sprzedawcy w ten sposób? Napisałem
    "arbitralnie", bo nie można wnieść sprzeciwu od takiej decyzji do
    Allegro i chyba pozostaje sprzedającemu tylko jakaś droga sądowa (jeśli
    nie zapłaci to Allegro windykuje).

    Jak to wygląda od strony prawnej? Chodzi mi o sytuację, że kupujący mówi
    A, sprzedawca mówi B, allegro rozsądza, że jednak A jest prawdą, wypłaca
    kupującemu "rekompensatę" i wlepia sprzedawcy rachuneczek. Allegro
    zarzeka się, że nie jest stroną transakcji. Mają swój program POK, mogą
    sobie wydawać własne pieniądze jak chcą, ale jaka jest podstawa prawna
    bez sądowego wyroku, aby na podstawie oceny wg. jakiejś wewnętrznej
    procedury korporacyjnej rozsądzać, że sprzedawca "oszukał" i bez
    możliwości odwołania wywodzić z tego konsekwencje finansowe? Chciałbym
    zrozumieć ten temat.

    JaceK