  • Data: 2020-10-19 19:42:12
    Temat: Re: Czy to jest mowa nienawiści i dyskryminacja?
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.10.2020 o 17:25, _Master_ pisze:

    > Odwracasz kota ogonem.
    > To Ikieja pierwsza zarządziła poklepywanie pederastów po penisach ;-)

    Masz dziwne skojarzenia.

    > I nie chodziło o równouprawnienie wszystkich tylko o wywyższanie LPGTQ+

    Kłamiesz.

    https://oko.press/ikea-zwolnila-za-slowa-o-zabijaniu
    -gejow-zbigniew-ziobro-i-piotr-duda-oburzeni-nie-zna
    ja-kodeksu-pracy/

    ",,Tej reakcji nie umiem nazwać inaczej niż adekwatną" - pisze Grzegorz
    Ilnicki, prawnik specjalizujący się w sprawach z zakresu prawa pracy, w
    szczególności dotyczących dyskryminacji i mobbingu. Poniżej jego
    komentarz.(...)"

    https://oko.press/skandal-za-zgodne-z-kodeksem-pracy
    -zwolnienie-aktywnego-homofoba-nawet-dwa-lata-wiezie
    nia/

    > Dlatego sąd wydał wyrok jaki wydał gdyż zauważył dyskryminację osoby
    > wierzącej.

    Daj linka do wyroku.

    > Jak na razie Biblia nie jest zakazana jako dzieło homofobiczne.
    > Wolno ją czytać cytować i się nią kierować w życiu
    >
    > Pogódź się z tym.

    "Jeżeli jeden pracownik cytuje afirmacyjnie na wewnętrznym forum
    jakikolwiek tekst religijny, który postuluje karać śmiercią za
    homoseksualizm, to pracownik ten narusza prawa i godność swoich kolegów
    i swoje koleżanki z pracy, które są osobami homoseksualnymi.

    Wbrew twierdzeniom Solidarności i Ordo Iuris, pracodawca (IKEA) nie
    odnosił się do przekonań pracownika, ale do jego aktywności na szerszym
    forum. Publiczne wypowiedzi nazywające dobro prawnie chronione, jakim
    jest orientacja seksualna - dewiacją, nie mogą pozostać bez reakcji
    pracodawcy, który jest organizatorem pracy i ma ustawowy obowiązek
    dbania o to, aby żaden pracownik nie był obiektem

    ,,niepożądanych zachowań, których celem lub skutkiem jest naruszenie
    godności pracownika i stworzenie wobec niego zastraszającej, wrogiej,
    poniżającej, upokarzającej lub uwłaczającej atmosfery" - tak dokładnie
    stanowi art. 18(3a) § 5 pkt 2 Kodeksu pracy.

    Gdyby te biblijne cytaty z postulatem śmierci za homoseksualizm znalazły
    się na prywatnym profilu fejsbukowym, bez kontekstu zawodowego, to można
    by ograniczyć się do ubolewania nad nimi. Skoro pojawiły na na firmowym
    forum, to należało reagować. I tej reakcji nie umiem nazwać inaczej niż
    adekwatną.

    I jeszcze na koniec, czy gdyby ów pracownik cytował nie Biblię, ale
    Koran, to znalazłby na pewno tych samych obrońców z tą samą linią
    obrony? Trochę wątpię."

    Pogódź się z tym.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr