eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV? › Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
  • Data: 2012-03-18 09:41:04
    Temat: Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
    Od: "Piotr" <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vince" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jk30vi$a53$1@news.task.gda.pl...
    > Tym bardziej, że wpisująć wymaganą klauzulę dobrowolnie "zgadzasz się" na
    > dalsze wykorzytywanie tych danych
    >
    > Pozdrawiam, M.

    1. Potencjalny pracodawca wg cytowane wcześniej przpisy prawa może
    przetwarzać dane miejsca zmieszkania.
    2. Do tego celunie jest potrzeba dodatkowa twoja zgoda ponieważ jest do
    dozwolone tym przepisnem prawa.
    3. Firma zbierająca dane ma obowiązek poinformować m.in o tym, kto jest
    administartorem danych osobowych (ADO).
    4. Firma zbierające dane tylko do procesu konkretnej rekutacji nie musi
    uzyskać twojwj zgodny na przetwarzanie danych okreśłonych w KP.
    3. Jeśli firma rekrutująca zbiera inne dane niż określone w KP musi otrzymać
    twoją zgodę.
    4. Jeśli przetwarza dane dłużej niz proces rekrutacji, też musi otrzymać
    twoją zgodę.

    Wnioski
    1. Jeśli szukasz pracy to logicznym jest podanie sowjego adresu.
    2. Jeśli nie chcesz, aby dane były udostępnione wielu potencjalnym
    pracodawcom nie wypełniaj formularza. Możesz zadzwonić i zapytać się kto
    jest ADO. Wpraktyce firmy w ten sposób budują swoje bazy danych, aby
    chwalić się pracodawcom jak duże są te bazy.
    3. Mechnizm stoswany przez firmy rekrutacyjne może być doskonałym sposobem
    na wyciągnięcie odszkodwań za naruszenie dóbr osobistych określonych w KC.
    Na początek piszemy skargę do GIODO. GIDOD za naszą pomocą stwierdza
    narusznie ustawy o ochronie danych osob. i wydaje decyzję. My z tą decyzją,
    żądamy kasy. Jeśli nie chcą dać idziemu do sądu cywlinego.
    W Polsce świadomość firm w tej kwesti jest bardzo niska i podejmują ryzyko
    sądząc, że nikt tego nie zrobi.