eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV? › Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
  • Data: 2012-03-18 12:25:18
    Temat: Re: Czy mam obowiązek udostępniać Pracodawcy (potencjalnemu) swój adres w CV?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 3. Mechnizm stoswany przez firmy rekrutacyjne może być doskonałym sposobem
    > na wyciągnięcie odszkodwań za naruszenie dóbr osobistych określonych w KC.
    > Na początek piszemy skargę do GIODO. GIDOD za naszą pomocą stwierdza
    > narusznie ustawy o ochronie danych osob. i wydaje decyzję. My z tą decyzją,
    > żądamy kasy. Jeśli nie chcą dać idziemu do sądu cywlinego.
    > W Polsce świadomość firm w tej kwesti jest bardzo niska i podejmują ryzyko
    > sądząc, że nikt tego nie zrobi.
    W pewnej sprawie zostałem poszkodowany, stwierdzono kto zawinił i
    nałożono (W świetle prawa) na niego karę. Nie było to pierwsze takie...
    "wykroczenie" więc postanowiłem postarać się o odszkodowanie. już na
    wstępie zadano mi pytanie: Jakie _szkody_ pan poniósł i czy w 100%
    wniknęły one z tego tytułu? No i okazało się że nie wiele jestem w
    stanie udowodnić.
    Reasumując. jeśli z przetwarzania danych, człowiek którego dane są
    przetwarzane nic nie utracił, szkody są potencjalne - nic nie wygra.
    jeśli na podstawie wycieku danych ktoś wziął kredyt na jego nazwisko -
    warto pójść do sądu.
    ToMasz