eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie › Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
    l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jest tu PRAWNIK? Ustawa o sprzedaży konsumenckiej - ponawiam
    pytanie
    Date: Thu, 9 Dec 2004 16:41:06 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <cp9roi$qqo$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gprs6.idea.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1102606932 27480 217.116.100.252 (9 Dec 2004 15:42:12
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Dec 2004 15:42:12 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:262139
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości
    news:cp9cnh$c63$1@inews.gazeta.pl...
    > Bardzo jest potrzebny PRAWNIK!
    >
    > Czy w świetle Ustawy można odmówić przyjęcia sprzętu do reklamacji kiedy
    > brakuje jego elementów (np instrukcji, pudełka, steroników, jakiegoś
    innego
    > OSOBNEGO elementu - np pilota do TV)? Moim zdaniem nie ma takiej podstawy
    > prawnej.

    Zależy z jakiego tytułu - w przypadku gwarancji wszystko zależy od umowy
    gwarancyjnej
    W przypadku odpowiedzialnosci sprzedawcy sprzedawca nie ma prawa żądać
    pudełka, instrukcji, ani żadnych innych przynależności rzeczy. Umowa
    sprzedaży konsumenckiej została zawarta, wykonana, własność przeniesiona.
    Kupujący zgłasza roszczenie o przywrócenie do stanu zgodnego z umową (art.8
    ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej), poprzez:
    - nieodplatna naprawe
    albo
    - wymiane na nowy

    o ile przy wymianie towaru na nowy jest sprawą dyskusyjną (czy wymiana
    oznacza wymianę towaru wraz z przynależnościami), to w przypadku naprawy
    roszczenie nie obejmuje przynależności, tak więc przynosisz do sprzedawcy
    to, co jest z umową niezgodne (na pewno nie instrukcję ani nie pudełko).
    Oczywiście, jeżeli zdarzy się tak, że zepsuje sie np. odbiornik od pilota,
    to niezbedny bedzie pilot, aby naprawe skutecznie przeprowadzic, lecz nikt
    nie ma prawa od ciebie zadac pudelka, gwarancji ani instrukcji)
    (oczywiscie przy naprawie)


    przy wymianie na nowy sprawa dyskusyjna.

    p.
    W.,



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1