  • Data: 2022-11-16 12:24:37
    Temat: Re: Chciałam aby podpisał mi ePUAPEM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 15 listopada 2022 o 07:21:46 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > W Warszawie zarząd transportu przetwarza dane osobowe i PESEL.
    > "[...]Kartę należy odebrać osobiście w jednym z Punktów Obsługi
    > Pasażerów. Przed odebraniem WKM następuje weryfikacja danych we wniosku,
    > dlatego też konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości[...]"
    > w innych miastach chyba jest podobnie.

    Hmmm, a dla dziecka - karta ucznia - wystarczy wypełnić formularz.
    Może weryfikacją jest to, że formularz jest na tajnym linku oddzielnym dla każdej
    szkoły,
    a sama karta te przychodzi do szkoły.
    Trzeba uważać, bo darmowy bilet na 4 lata jest (potem trzeba kartę wymienić), ale nie
    ma "karty młodego warszawiaka",
    więc zniżek na taką kartę nie będzie - trzeba iść do punktu obsługi, wypełnić wniosek
    (ale nie mam pewności, czy pokazać jakikolwiek dokument dziecka) i dopiero
    wgrają "e-hologram" (to jedna z najdurniejszych e-nazw, a prawdziwego hologramu już
    nie przyklejają).
    Najdziwniejsze było to, że podobno wgrali, ale ważny miał być dopiero za kilka dni.
    Czy jest ważny - nie wiem, sprawdzi się przy pierwszej próbie skorzystania ze zniżki.

    > Zdarza mi się, że w placówce poczty adresaci próbują odebrać list
    > okazując WKM.

    Luzaki :) I dostają?
    Inna sprawa, że łatwiej można zrobić "dowód kolekcjonerski" niż WKM - tylko nieco
    drożej.

    Ja nie zapomnę, jak w roku obsługi przesyłek sądowych przez inpost odbierałem
    w kiosku list z ksiąg wieczystych - nic nie musiałem pokazać.
    Ale już dla żony - tego samego - nie chciała mi dać.
    Więc pytam, czy skoro ode mnie nie chciała dowodu to mógłbym przyjść z dowolną
    koleżanką i ten list dla żony bym dostał - okazało się że tak...