  • Data: 2009-12-08 14:20:43
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tylko dlaczego się od razu wściekasz i umacniasz mnie w przekonaniu, że
    polska mentalność własnie prowadzić donikąd. Nic się nie da zrobić, wszystko
    jest niewarte zachodu. Ja też nie jestem zwolennikiem ekoterroryzmu, ale
    jednocześnie trafia mnie jak widzę wszechobecną marnotrawność, czy to
    energii, czy śmieci, czy nawet pieniędzy...

    > Żarówki. Państwo mi mówi czym mogę świecić w moim domu. To mój poziom
    > wkur... osiąga prawie apogeum. Nie nawidzę światła świetlówek i halogenów
    > i tak będę używał zwykłych żarówek choćbym je miał z Chin ściągać i mam
    > głęboko gdzieś jakie zdanie ma na ten temat UE. Są droższe, szkodliwe i
    > trzeba je utylizować. Taka to ekologia nie wspominając o tym że świecą jak
    > za karę.Komuś się opłacało wprowadzić taką "ekologię"

    W pełni się z Tobą zgadzam.

    > Butelki. Gdy byłem dzieckiem, wszystkie dzieci w okolicy zbierały butelki
    > bo to był realny pieniądz który wystarczał np z 10 butelek na jeden bilet
    > do kina lub inne dziecięce wydatki. Makulaturę nosiło się do szkoły. Co
    > się z nią dalej działo - nie wiem. Wystarczy wprowadzić przepisy dzieki
    > którym nie będzie się opłacało kupić napoju w PETcie i zbierać szklane
    > opakowania jak kiedyś. Ktoś widocznie dba o to by tak się nie stało i nie
    > chodzi tu o ekologię ale o czyjeś interesy i to jest znacznie
    > skuteczniejsze niż ekologicznawe argumenty.

    No i właśnie o to mi chodziło w moim poście. Skoro Polacy nie mają we krwi
    porządku i czystości (także tej poza ogrodzeniem ich domu/mieszkania), to
    należałoby wprowadzić odpowiednie przepisy, kaucje, opłaty, żeby po prostu
    nie opłacało się śmiecić, zanieczyszczać środowisko.

    > Także nie chrzańmy o ekologii. Wystarczy wprowadzić zmiany które spowodują
    > że jedne rzeczy będą się OPŁACAĆ a inne nie i to zadziała na pewno i od
    > razu. Wysokie kaucje i nałożenie na placówki handlowe obowiązkowych
    > limitów dostaw surowców wtórnych rozwiąże sprawę.

    Podpisuję się pod tym... czyli jak widać mamy podobne cele, tylko nie
    rozumiem dlaczego zacząłeś mnie obrzucać od razu...

    Pan Łoś