  • Data: 2005-08-30 11:09:27
    Temat: Re: Brawurowa akcja SOK (przydlugie)
    Od: "kovalek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    news:20050826145715.E19.2.NOFFLE@localhost.localdoma
    in.local...

    > A w ogóle to jaki przepis zabrania jeżdżenia w przejściu pod torami na
    > rowerze? Bo mnie by chyba do głowy nie przyszło że nie można. Był tam
    > jakiś znak czy co?

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 (Dz.U. 264
    Poz. 2637)

    par. 2
    Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:
    (...)
    8) wprowadzania na perony, do holów, poczekalni, tunelów i przejść między
    peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych do przewozu koleją rowerów,
    motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem wózków inwalidzkich
    i dziecięcych;
    9) jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz
    poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach
    dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów,
    w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;
    (...)

    Więc z powyższego wynika iż nawet nie można wprowadzić na dworzec roweru,
    jeżeli nie masz zamiaru go przewieźć pociągiem. Trochę to dziwne jest wg
    mnie. Za złamanie tych zakazów grozi mandat karny w wysokości 20-500PLN.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski