    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bogaty sie obroni
    Date: Mon, 22 May 2023 19:23:58 +0200

    On Mon, 22 May 2023 08:38:34 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > To była ciekawa sprawa, kolosalne pieniądze za przyjęcie dzieci na dobre uczelnie
    wyższe w Stanach, głównie ścieżką [rzekomego]
    > "sportowca".
    > https://edition.cnn.com/2019/03/12/us/college-admiss
    ions-scheme-how-it-worked/index.html
    > Ale sędzia II instancji w apelacji uwalił oskarżenie ze względów formalnych.
    > https://edition.cnn.com/2023/05/11/us/college-admiss
    ions-scam-conviction-overturn/index.html

    Tylko to mnie troche dziwi, na ile cos wiem o USA.

    Akurat USC jest uczelnią prywatną. A tu federalne zarzuty?
    Sam USC poczuł sie poszkodowany?

    Studia w USA drogie, a USC to chyba nie jest pierwsza liga jak Harvard
    czy MIT ... nie wystarczy miec na czesne, aby się dostać?
    Bo nie wszyscy mają, to chyba powinny być wolne miejsca?
    Panstwo będzie dyktowało, kogo wolno przyjąc na studia, a kogo nie?

    A przy tych kwotach ... nie wystarczy dac oficjalnej dotacji na USC?
    Czy inflacja ... wystarczy, ale to juz miliony muszą być?

    Moze i tak
    https://news.usc.edu/trojan-family/the-campaign-for-
    usc-hits-6-billion-and-keeps-on-going/

    6 mld ... rocznie czy w 7 lat?
    I jednak ... pierwsza liga? przynajmniej finansowo?

    J.