  • Data: 2006-06-10 22:36:54
    Temat: Re: Bazy danych - integralna część aplikacji?
    Od: Stefan Karwowski <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.06.2006 23:54 Paweł Sakowski napisał(a):

    > W ramach UE przed takimi problemami chroni software directive,
    > zezwalając na uzyskiwanie kompatybilności przez inżynierię odwrotną
    > niezależnie od życzeń autora formatu.

    Przeczytałem art. 75 ustawy i rozumiem, że taki scenariusz jest
    dopuszczalny i zgodny z prawem:

    - Podmiot A będący licencjobiorcą programu zleca napisanie innego
    programu Firmie B w celu skuteczniejszego wykorzystania gromadzonych w
    programie informacji.
    - Firma B sprzedaje program podmiotom C i D, również będącym
    licencjobiorcami, bo przecież każdy z nich może zlecić wykonanie ww.
    programu.

    Dobrze rozumiem?

    Pytanie natury technicznej do prawników: czy w związku z art. 75 pkt. 2
    ustawy, podmioty C i D analogicznie do podmiotu A powinny zlecić na
    piśmie Firmie B wykonanie ww. programu, umożliwiając dostęp do danych w
    celu określenia formatu i w efekcie otrzymać napisany wcześniej program,
    czy jest to zbędna formalność i możliwe jest dokonanie transakcji jak
    przy zakupie w sklepie pudełkowej wersji oprogramowania?

    Serdeczne dzięki za wszelkie odpowiedzi, które się do tej pory pojawiły.
    Stefek